woensdag 21 september 2011

Salomon SpeedCross 3

Lees eventueel eerst: Nieuwe Loopschoenen

De grip van de SpeedCross bleek al meteen tijdens mijn eerste testrun gewoonweg fantastisch. Het wisselvallige weer had gezorgd voor een ideaal test-parcours met natte, modderige stukken. Plaatsen waar ik vroeger steevast moest vertragen om niet uit te schuiven, daar kon ik nu nagenoeg gewoon doorploegen, alsof er geen modder was. Geweldig! De 'Mud & Snow ContraGrip' zolen plakken echt vast aan het terrein.

Ondanks dat ik de versie zonder ClimaShield koos, hield de superfijne mesh waarmee deze schoenen zijn uitgerust praktisch alle viezigheid uit mijn schoenen, en droogden ze naar mijn gevoel supersnel weer op.

De SpeedCross 3 is bovendien - net als alle Salomon modellen - voorzien van het QuickLace-systeem. Dat werkte verbazingwekkend goed; met één ruk aan de veters zaten mijn voeten stevig vast in mijn schoenen, en bleven dat gedurende de hele training - zonder blaren te veroorzaken!

Voor zover ik dat objectief kan beoordelen na één testloopje van pakweg 20km, kan ik de positieve reviews echt enkel maar bijtreden: de Salomon SpeedCross 3 is een lichtgewicht en performante trailschoen, die zijn beloftes meer dan waarmaakt. De grip en pasvorm zijn gewoonweg fantastisch. Ik ben echt benieuwd hoe ze zich gaan 'gedragen' tijdens wat meer technische trails.

Een paar foto's na de eerste testrun: :)






Het enige dat ik mezelf wel moet aanleren, is dat ik mijn voeten tijdens het lopen wat meer moet ontspannen. Ik heb de neiging wat met mijn tenen in de grond te 'grijpen' en doordat deze nieuwe schoenen geen specifieke ondersteuning bieden, voelde ik na afloop van mijn training dat het gewricht van mijn grote teen iets meer te verduren had gekregen. Maar dat had ik ook met mijn andere schoenen.

Comments
2 Comments

2 opmerkingen:

  1. ik loop met de voorganger rond: http://peterdedecker.com/19-06-2010/salomon-speedcross-2/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had het al gezien... Toffe schoentjes, eh ;)

    BeantwoordenVerwijderen